مقالات کولر گازی

معیارهای مهم برای خرید بهترین کولر گازی و اسپیلت

کولر گازی و اسپلیت یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین وسایل سرمایشی و گرمایشی امروزه به شمار می روند. طبق تحقیقات میدانی انجام شده توسط تیم تحقیقات بازار مجموعه ویراکو مهمترین ویژگی هایی که باید در فرایند خرید یک کولر گازی بدانیم موارد زیر است که به طور کامل به انها پرداخته ایم. اگر با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید احتمال می دهیم که بتوانیم به شما کمک کنیم تا بهترین کولر گای و یا اسپیلت مورد نیازتان را خریداری کنید. پس با ما همراه باشید.

ویزگی ها و معیارهای یک کولر گازی و اسپلیت خوب چیست؟

بهترین نوع کمپرسور کولرگازی (کامپرسور) چیست؟

در مقاله ای با عنوان تفاوت های انواع کمپرسور های کولر گازی به بیان تفاوت ها و ویزگی های آنها پرداخته ایم، اما به طور خلاصه بیان میکنیم که در انواع کولر گازی ، ۳ نوع کمپرسور روتاری یا پیستونی و یا اسکرال استفاده می شود که نوع روتاری ان مصرف بهینه تری نسبت به پیستونی دارد و نوع اسکرال آن بسیار کم مصرف است ولی قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.

کولر گازی دارای گارانتی بخریم یا بدون گارانتی ؟

گارانتی معتبر کولر گازی و یا نداشتن گارانتی و همچنین استفاده از کولر های گازی که از گارانتی بی نام و نشانی استفاده می کنند ، همواره بحث داغ بین خریداران کولرهای گازی و اسپلیت بوده است. مساله ای است که به طور قطع مطلبی در باب آن و شفاف سازی مسائل پیرامونی آن به زودی در بلاگ ویراکو خواهیم داشت. ما در این تحقیق و مقایسه، داشتن گارانتی اصل از نمایندگی معتبر برند مربوط به کولر گازی را امتیاز و ملاک برتری آن دانسته ایم.

تعداد پنل اسپلیت چند عدد باشد ؟

داشتن خانه ای بزرگ، اتاق های متعدد و سالن های عریض، همه ویژگی هاییست که باید هنگام خرید کولر گازی و یا اسپلیت در نظر بگیریم. استاندارد هایی برای تخمین تعداد پنل های مورد نیاز وجود دارد اما واقعیت اینست که این تعداد بسته به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و حتی موقعیت خانه یا محل مورد نظر نسبت به طلوع و غروب خورشید متغیر است.

کولر های گازی و اسپلیت دارای اینورتر چه ویژگی هایی دارند؟

در کنار هزینه اولیه ای که بابت خرید کولر گازی و اسپلیت انجام میدهیم، هزینه های “تعمیر و نگهداری” و همینطور هزینه های “حین استفاده از محصول” را متقابلاً باید پرداخت کنیم. شارژ دوره ای گاز کولر ها از جمله هزینه های تعمیر و نگهداری آنها به حساب میاید و همینطور هزینه های انرژی و برق مصرفی هم از مهم ترین هزینه های حین استفاده از محصول به شمار می روند. بخشی از این هزینه ها در بلند مدت به چشم نمی آید ولی برخی از آنها در صورتیکه انتخاب نادرستی داشته باشیم، شدیداً موثر و چشم گیر هستند. مساله برق مصرفی نیز از این جمله از هزینه هاست. البته همه این هزینه ها به فرهنگ استفاده و همینطور شرایط آب و هوایی بستگی دارد اما به طور کلی، مساله ی کاهش مصرف انرژی چه در سطح فرد و چه در سطح ملی و جهانی یک مساله مهم و حیاتی است و مسئولیت آن برعهده تمامی افراد و خانواده هاست.

تکنولوژی اینورتر از جمله راهکارهای هوشمند و قابل ستایش مهندسین، در جهت کاهش مصرف انرژی است و منافع آن هم به نفع مصرف کننده محصول و هم به نفع کل جامعه خواهد بود.

کولر گازی و اسپلیت دو وضعیته بهتر است یا تک وضعیته ؟

این موضوع که کولر گازی یا اسپلیت انتخابی شما، عملکردی تک وضعینه (سرمایش) و یا دو وضعیته (سرمایش و گرمایش) داشته باشد ، یک پدیده شخصی است، اما به نظر نمی رسد یک پدیده کاملا شخصی باشد!

کولرهای گازی، در حالت سرمایش از عملیات چگالش گاز فریون، برای خنک کردن محیط استفاده می کنند و در حالت گرمایش با کمک آب گرم موتورخانه که توسط لوله هایی که در اطراف دهانه خروجی هوای آن تعبیه شده است، عملیات گرمایش را انجام می دهد. خوشبختانه مصرف انرژی در کولرهای گازی دو وضعیته به مراتب کمتر از داشتن یک کولر گازی تک وضعیته و استفاده از وسیله دیگری همچون شوفاژ و بخاری و یا سیستم های گرمایشی دیگر است. بنابراین در مجموع، اگر مصرف انرژی جزو دغدغه ها و ملاک های تصمیم گیری شما به شمار می رود ، پیشنهاد می کنیم از کولر های گازی دو وضعیته استفاده نمایید.

ظرفیت سرمایشی کولر گازی و اسپلیت یعنی چه؟

اگر ظرفیت خنک‌کنندگی کولری که انتخاب می‌کنید کمتر از سطح نیازتان باشد، با مشکل عدم کارایی کافی مواجه خواهید شد و محیط‌تان آن‌طور که انتظار دارید خنک نخواهد شد. چنانچه کولری با ظرفیت بیشتر از نیازتان تهیه کنید، مجبور هستید زود به زود آن را خاموش کنید. بهتر است کمی درباره ظرفیت سرمایشی کولر گازی صحبت کنیم تا دوستانی که تجربه اول خریدشان است هم با اگاهی کامل ، خرید خوبی داشته باشند.

حتما شنیده اید که در هنگام خرید کولر گازی ، خریداران و فروشندگان از اعداد استفاده می کنند.  مثلا می‌گویند یک کولر ۱۸ هزار یا ۲۴ هزار می‌خواهیم. توجه به این عدد شاید مهم‌ترین مولفه‌ای باشد که برای خرید کولر باید در نظر داشته‌باشید. خنک‌کنندگی کولرهای گازی با واحد BTU اندازه‌گیری می‌شود و به صورت مضربی از ۱۰۰۰ نشان داده می‌شود. واحد BTU در واقع استاندارد اندازه‌گیری قدرت سرمادهی در بریتانیا است (British Thermal Unit)ولی معمولا در معرفی کولرها از عنوان‌کردن واحدش صرف‌نظر می‌کنیم و مثلا می‌گوییم یک کولر ۱۸ هزار یا ۲۴ هزار می‌خواهیم

اما این را بدانید که انتخاب قدرت مورد نیاز در کولر، مبحثی کاملا حرفه‌ای است و باید به متخصص‌اش سپرده شود. برای انتخاب ظرفیت باید به چند فاکتور مهم توجه شود: نوع محیط (ویلایی، آپارتمانی، دوبلکس، …)، کاربری آن (مسکونی، تجاری)، میزان رفت و آمد، میزان نورگیر بودن، نوع اقلیم (جنوب، مرکز، … کشور)، تعداد تجهیزات گرمازای موجود در محیط، تعداد افراد حاضر در محیط و چند فاکتور دیگر از مواردی هستند که در تعیین قدرت سرمادهی کولر مورد نیاز شما، نقش اساسی ایفا می‌کنند. بنابراین حتما از یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. البته این نکته را هم بدانید که معمولا برای یک آپارتمان مسکونی با متراژ بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر، یک کولر ۲۴۰۰۰ پیشنهاد می‌دهند و برای اتاق خواب‌، کولرهای ۹۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ هزار را توصیه می‌کنند

قیمت کولرگازی و اسپلیت

برای خرید کولر گازی و اسپلیت در بازار ایران ، شما میتوانید از رنج بین یک و نیم میلیون تومان تا بیشتر از حتی ۱۰ میلیون تومان نیز کولر گازی تهیه کنید. اما اینکه کدام کولر گازی برای شما مناسب است نیاز به مشورت با متخصصین این حوزه دارد که پیشنهاد میکنیم حتما از مشورت انها استفاده کنید. کولر های دارای اینورتر معمولا قیمت بالاتری دارند اما در شرایطی که زید استفاده شوند به شدت مقرون به صرفه تر از نمونه بدون اینورتر خود خواهند بود. محیط های بزرگ و وسیع نیاز به تعداد بیشتری کولر گازی و یا ظرفیت های بالاتر آنها دارد که این موضوع نیز بر قیمت تمام شده اضافه می کند. و همچنین چندین نکته فنی و کاربردی دیگر که بهتر است از مشاورین خبره و تکنسین های مجرب کمک و راهنمایی بگیرید. منطقی ترین کار ممکن اینست که برای خرید این وسیله که مایه آسایش و رفاه خود و خانواده و همکارانتان خواهد بود، از متخصصین آن مشورت بگیرید تا با خیال راحت بهترین انتخاب را داشته باشید.

بهترین برند های گولر گازی و اسپلیت در ایران کدام ها هستند؟

برند کولر گازی های برجسته ایران عبارت اند از: ال جی ، سامسونگ ، جنرال ، اجنرال ، سام ، میدیا ، های سنس ، گری ، تراست و توشیبا

خرید یک کولر گازی معتبر و شناخته شده نیمی از ریسک خرید شما را کاهش می دهد و باعث می شود دغدغه اصالت و کیفیت کالا را نداشته باشید. از طرف دیگر داشتن نمایندگی های معتبر در سراسر کشور، ملاک مهمی در خرید کالاست و خصوصاً در زمینه کالاهایی که نیاز به تعمیر و نگهداری و سرویس و نصب دارند این مهم بیشتر مطرح می شود. ما پیشنهاد میکنیم حتی الامکان از مراکز معتبر و شناخته شده اقدام به خرید کولر گازی خود نمایید.

بهترین رنگ و طرح پنل اسپلیت چیست؟

کولر گازی اسپلیت دو بخش اصلی دارد که یکی در داخل محیط قرار میگیرد و دیگری خارج از آن. چیزی که همواره دیده می شود بخش داخلی ان است. شاید انتخاب ظاهر و شکل و شمایل کولرگازی از نظر آقایان چندان اهمیتی نداشته باشد به همین خاطر پیشنهاد می شود که اگر برای خانه خود قصد خریدن کولر گازی دارید حتما به همراه خانم خانه این کار را انجام دهید چرا که خانم ها زمان بیشتری را در خانه سپری می کنند و داشتن ظاهر زیبای کولر گازی برای آنها مهم و درست است.

در بازار ایران کولر گازی ها عمدتا به رنگ های سفید و نقره ای عرضه می شوند اما کولر گازی های هم هستند که به رنگ متال و چوب و مشکی براق و شیری و یا حتی رنگ های شادی همچون البالویی و سبز دیده می شوند. نکته مهم اینست که رنگی را انتخاب کنید که با تم فضای شما همخوانی داشته باشد. شاید رنگ های خنثی همچون سفید و نقره ای و شیری ، بیشترین تطبیق پذیری را با محیط داشته باشد.

اما این سلیقه شماست که چه طرح و رنگی به محیط شما مناسب می آید.

به عنوان یک تحقیق به عمل آمده توسط تیم تحقیقات بازار ویراکو، بهترین و محبوب ترین رنگ های استفاده شده در کولر های گازی به ترتیب رنگ سفید شیری و رنگ نقره ای بوده است.

میزان صدای کولر گازی چقدر است و کم صداترین آنها چه ویژگی دارد.

فرض کنید در محیط کارتان در آرامش مشغول به کار هستید و کولر گازی را روشن می کنید. یا اینکه خسته از کار وارد خانه شده اید و مایلید اندکی در آرامش و سکوت و زیر باد خنک کولر گازی استراحت کنید. گمان نمیکنم دوست داشته باشید که نویز و صدای مزاحمی از کولر گازی شما را بیازارد و آرامشتان را مغدوش کند! حال چاره کار کجاست و چطور میتوان یک کولر بدون صدای مزاحم خریداری کرد؟ چاره کار راحت است و این مشخصه تحت عنوان صدای کولر در واحد دسی بل (db) در کاتالوگ محصول آورده شده است. هر چه که این عدد کمتر باشد میزان صدای کمتری را خواهد داشت. کولر های گازی با صدای خروجی کمتر از ۵۰db را میتوان جزو کولر های گازی تقریباً بی صدا نامید.

ویژگی های مهم دیگر همچون قدرت پرتاب باد ، هوش مصنوعی و ریموت کنترل در کولر های گازی و اسپلیت

داشتن قدرت پرتاب باد بالا و قابلیت هوش مصنوعی و همینطور داشتن ریموت کنترل ساده و کاربردی هم از عوامل مهم دیگری است که می تواند در انتخاب کولر گازی مناسب شما موثر باشد.

مثلا میگویند که این کولر گازی قدرت پرتاب بادی به اندازه ۱۵ متر دارد ، به طور خیلی ساده این عبارت به این معنا است که این کولر گازی تا فاصله ۱۵ متری می تواند باد خنک را انتقال دهد.

یا در مورد هوش مصنوعی امکاناتی همچون تمرکز باد در نقاطی که انسان قرار دارد از جمله قابلیت های هوش مصنوعی این کولر های گاری است.

و توصیه همیشگی ما در مورد ریموت کنترل اینست که سعی کنید کولر گازی تهیه کنید که ریموت کنترلی ساده و کاربردی داشته باشد در حدی که در هنگام تاریکی شب نیز بتوانید از ان به راحتی استفاده کنید.

در مورد قابلیت های دیگر کولر های گازی حتی موارد دیگری همچون قابلیت دفع حشرات را نیز می توان به آنها افزود. مطالب بیشتری در مورد این موارد قرار خواهیم داد . همچنین می توانید با تماس با همکاران ما در مجموعه ویراکو از جزئیات این موارد نیز آگاه شوید

ما در مجموعه ویراکو خدمتگذار بسیاری از هموطنان عزیزمان در بحث مشاوره و خرید کالا و اجرای خدمات بوده و هستیم و همواره آرزوی قلبیمان این بوده است که بتوانیم تجربه بهترین خرید و استفاده از بهترین امکانات را برای رفاه و آسایش هموطنان و همشهریانمان فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *