مقالات کولر گازی

چگونه کولرگازی و اسپلیت را هوشمندانه انتخاب کنیم؟

با توجه به بازار داغ انواع کولرهای گازی و اسپلیت و نیاز روز افزون به این کالا، نیاز به مشاوره تخصصی و خرید هوشمند این تجهیزات تهویه مطبوع هم بیش از پیش حس می شود.

از طرف دیگر با وجود تبلیغاتی که این روزها برخی افراد سودجو برای عرضه و فروش کولرهای قاچاق و بانه ای با قیمت ارزانتر به راه انداخته اند، خرید این تجهیزات قاچاق نیز قطعا مشکلات عمده ای را برای شما ایجاد می نماید، که مهم ترین آنها عدم ضمانتنامه از شرکت معتبر می باشد.

علاوه بر این برخی سایت های غیر تخصصی که نه اطلاعات فنی دقیقی در این خصوص دارند و نه حتی دارای یک کارشناس و مشاور پاسخگو در زمینه فروش تاسیسات می باشند، این کولرها را صرفا با دیدگاه فروش یک کالا مثل قهوه ساز می فروشند!
چگونه کولرگازی و اسپلیت را هوشمندانه انتخاب کنیم؟

بنابراین با وجود این بازار کاذب و خطرناک، همه ی ما نیاز به یک مشاور تخصصی و یک مرجع معتبر برای انتخاب، خرید و بهره مندی از خدمات پس از فروش ضمانت شده این کالاهای سرمایه ای داریم.

همچنین در انتخاب ظرفیت کولرگازی و اسپلیت موردنیاز حداقل روش محاسبه تقریبی ارائه شده در جدول مرجع محاسبه دماتجهیز را مطالعه فرمائید و همچنین در انتخاب برند مورد نظر علاوه بر موضوع قیمت، به امکان دریافت نصب رایگان، خدمات بعد از فروش مناسب و به موقع محصول نیز توجه داشته باشید.

بطور کلی اسپلیت ها با عملکرد خود می توانند هوای خنک و دلپذیر مورد نیاز ساکنین را در کمترین زمان لازم تأمین کنند و همین امر باعث محبوبیت این کولرهای گازی در بین مصرف کنندگان گردیده است.

بطور کلی تمامی کولرهای گازی و اسپلیت ها بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می کنند. در کولرهای گازی یا اسپلیت یونیت‌ها ابتدا مایع مبرد در کندانسور (بخش بیرونی کولر گازی یا پنل بیرونی اسپلیت ها) خنک می شود و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) و از آنجا بصورت گاز مبرد و آماده جذب گرمای محیط وارد کویل پنل داخلی میگردد.هوای داخل نیز پس از عبور از میان کویل های پنل داخلی (اواپراتور) تبدیل به هوای خنک و دلپذیر شده و موجب آسایش و رفاه ساکنین می شود.

تفاوت کولرگازی اینورتر با کولرگازی معمولی

کولرگازی معمولی پس از روشن شدن با حداکثر توان برودتی شروع به کار کرده و پس از مدتی دما هوای محیط را به حد مطلوب می رساند و خاموش می شود. در این نوع عملکرد دو نکته و جود دارد:

خاموش و روشن چگونه کولرگازی و اسپلیت را هوشمندانه انتخاب کنیم؟شدن مکرر باعث افزایش استهلاک کمپرسور ( تمام تجهیزات مکانیکی بیشترین استهلاک را در زمان روشن شدن و خاموش شدن دارند) می شود.
برای کنترل و بهبود زمان روشن و خاموش شدن باید بین دمای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه یک اختلاف قرار داد، تا کولر گازی با کوچکترین تغییر دما روشن یا خاموش نشود این اختلاف دما ۱ الی ۳ درجه می باشد. در نتیجه دمای هوای محیط تحت پوشش کولر گازی معمولی همیشه متغیر بوده و دمای هوا دائما در حال افزایش و یا کاهش می باشد.
همان طور که قبلا بیان شد تفاوت کولر های گازی اینورتر و معمولی در سیستم الکتریکی آن ها می باشد و سیکل مکانیکی و اجزا دیگر تقریبا با هم یکی هستند و فقط در کولر گازی اینورتر یک یا دو قطعه کمی ارتقا پیدا کرده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *