مقالات کولر گازی

نحوه تست ریموت کنترل | آموزش تست کنترل کولر گازی

نحوه تست ریموت کنترل | آموزش تست کنترل کولر گازی ریموت کنترل کولر گازی، تلویزیون، دزدگیر ماشین و…. خراب است؟ آیا باطری آن تمام‌شده؟ یا اینکه گیرنده دستگاه مقابل خراب است؟

اصولاً اغلب کنترل‌های لوازم اطراف ما با استفاده از امواج مادون‌قرمز ( infrared signal) کار می‌کنند و از این طریق است که با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

زمانی که شما یک کنترل را به سمت دستگاه گیرنده نشانه می‌روید و دکمه آن را می‌فشارید واتفاقی نمی‌افتد (البته بعد از چندین بار زمین زدن کنترل) و مطمئن می‌شوید ریموت کنترل کار نمی‌کند سه احتمال برای کار نکردن آن وجود دارد.

نحوه تست ریموت کنترل

  • تمام شدن باطری ریموت کنترل

  • خراب شدن ریموت کنترل

  • خراب شدن برد دستگاه گیرنده

تمام شدن باطری ریموت کنترل

اولین کاری که بعد این اتفاق میافتد چک کردن باطری کنترل است که آن را با یک جفت باطری نو یا باطری دستگاهی که از سالم بودن آن مطمئنید تعویض کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود باید گزینه‌های بعدی را چک کنید

خراب شدن ریموت کنترل

زمانی که از سلامت باطری مطمئن شدیم نوبت به تست کنترل می‌رسد که به دو طریق می‌توانید این کار را کرد

کنترل را به سمت یک رادیو روشن نشانه می‌رویم و یکی از دکمه‌های کنترل را می‌فشاریم اگر صدای نویز با تق از بلند گوی رادیو به گوش رسید کنترل سالم است و در غیر این صورت کنترل خراب است
اما راه مطمئن‌تر تست کنترل با دوربین است می‌پرسید چطور؟

آموزش تست کنترل کولر گازی

ابتدا دوربین موبایل یا عکاسی خود را روشن کرده و چشمی ریموت کنترل را مانند تصور (۱) روبروی دوربین قرار دهید و یکی از دکمه‌ها را بفشارید اگر مانند شکل شماره (۳) نور بنفش از چشمی کنترل ساطع شد که کنترل سالم است ولی اگر با فشار دادن کنترل مانند شکل (۲) اتفاقی نیفتاد و چشمی هیچ تغییری نکرد و مانند قبل سفید بود مطمئناً کنترل خراب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *