مقالات کولر گازی

چند نکته مهم برای نصب و برق کشی کولر گازی

در یک تقسیم بندی کلی می توان گفت که کولر های گازی خانگی ،یا یک تکه هستند یا دو تکه (اسپلیت).

اگر برای یک کولر گازی یک تکه سیم کشی می کنید، فقط کافیست دو رشته سیم شماره ۴ را مستقیم از جعبه فیوز تا محل نصب کولر ببرید. ( یعنی شیار بزنید،لوله خرطومی قرار دهید و سپس سیم رد کنید)

نوع سیم کشی:

اما سیم کشی یک کولر گازی دو تکه به این صورت است:

برای بیشتر کولر های گازی دوتکه باید برق را فقط تا محل کمپرسور ( که معمولا در پشت بام یا تراس نصب می شود) ببرید.

ولی در بعضی از مدل ها باید برق تا محل یونیت داخلی برده شود.

پس اگر شما به عنوان یک برق کار یا نصاب کولر گازی یک واحد را از پایه سیم کشی می کنید و از این اطلاع ندارید که بعدا قرار است صاحب خانه کدام مدل را برای خانه اش خریداری کند، باید برق را تا هر دو محل ببرید.

بهتر است از جعبه فیوز تا محل کمپرسور (یونیت خارجی) یک لوله خرطومی یا لوله پی وی سی شماره ۵/۲ قرار دهید و بعد ازمحل کمپرسور تا محل کولرگازی (یونیت داخلی ) هم یک لوله دیگر نصب کنید.

چند نکته مهم برای نصب و برق کشی کولر گازی

نکته ها:

نکته: معمولا کابل برق کولر های تا ۱۸۰۰۰ بی تی یوبه محل پنل (یونیت داخلی )و کولر های با ظرفیت بالاتر به محل کمپرسور می رود.

نکته:تمیز بودن کندانسور جهت عبور جریان هوا تا میزان زیادی از برق مصرفی کولر می کاهد.

نکته:نصب کندانسور در سایه باعث جلوگیری از هدر رفت قابل توجهی از برق مصرفی آن ها خواهد شد.

نکته:در صورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنید ،زیرا این کار باعث انتقال بهتر حرارت در کندانسور شده و در نتیجه راندمان کولر افزایش یافته و مصرف برق کاهش خواهد یافت.

نکته:کابل فرمان چیست و برای کابل فرمان از چه کابلی استفاده کنیم؟

پاسخ:به کابلی که از محل کولر گازی (یونیت داخلی ) تا کندانسور (یونیت خارجی) کشیده شده،کابل فرمان گفته می شود. و از اسم آن مشخص است که برای تبادل فرمان بین این دو قسمت استفاده می شود.نصب کابل فرمان به همراه لوله مسی و نصب آن بر عهده نصاب کولر گازی می باشد .

ولی بد نیست بدانید که تعداد رشته های کابل فرمان در بعضی از مدل ها ،۴ رشته یا ۵ رشته یا ۶رشته یا ۷رشته به نمره ۵/۱ است که تعداد رشته های آن به نوع و امکانات کولر گازی بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *